Telia -verkkoyhteyksissä on vakavia ongelmia, jotka aiheuttaa yhteyksien hidastumista ja pätkimistä. Ongelma koskee erityisesti Telian verkkoa, mutta joissain tapauksissa myös muita mobiiliyhteyksiä. Voit testata myös muun operaattorin tämän ohjeen mukaan.

Jos käytät Telian verkkoa, suosittelemme että testaat yhteytesi ao. ohjeen mukaan tai soita tukeemme puh. 010-085 999 kun sopiva hetki, niin tarkistamme yhteytesi etätuella.

Jos ekassa tai korttimaksupääte tuntuu toimivan hitaasti, pätkivän tai muuta häiriötä tai saat usein alla olevan kaltaista virhe-ilmoitusta, eikä kyse ole yhtä-aikaisesta käytöstä tai monesta käyttäjästä, ongelma johtuu yleensä pätkivästä verkko-yhteydestä, erityisesti jos käytät Telian verkkoa.
virhe tallentamisessa aikaleima ei täsmää

Voit tarkistaa, onko oma yhteytesi ongelman piirissä, ajamalla Windowsin komentokehotteessa komennon:
tracert ekassa.fi

telia yhteysongelma virhe tallentamisessa

Tuloksen tulisi olla yllä olevan kaltainen. Jos listalle tulee yhteyspisteitä yli 10, yhteytesi on ongelman piirissä. Pahimmillaan Telialla yhteyspisteitä on jopa 17 tai yli. Ota silloin yhteys Teliaan ja ilmoita yhteydessäsi olevan sama ongelma kuin vikanumero INCTSF002685195 ja pyydä pikaista korjausta!
Jos Telia ei saa korjattua ongelmaa, suosittelemme vaihtamaan operaattoriksi Elisa, DNA tai Moi.

Tee nopeustesti esim. https://www.speedtest.net/
Toista testi pari kertaa, vaikuttaako yhteys vakaalta ja tasaiselta? Tarkista huippunopeus ja lataus- ja lähetyskäyrien tasaisuus.
yhteystesti nopeustesti
Jos huippunopeus on alle 20 mb tai lataus- tai lähetyskäyrissä on isoja vaihteluja ts. "piikkejä". Suosittelemme tarkistamaan yhteydet, ota tarvittaessa yhteys tukeemme.