Voit valita haluamasi kielen alasvetovalikosta. You can select your preferred language from the drop-down menu. Du kan välja önskat språk från rullgardinsmenyn.

Jos maksupääte on yllättäen lakannut toimimasta. Yleisin ongelman syy on verkkoyhteydessä tai huoltokatko tai häiriö maksupääteoperaattorin esim. Nets -palvelimella tai pankissa. Jos maksupääte toimi aikaisemmin, eikä mitään ole muutettu, kyse on todennäköisesti tilapäisestä häiriöstä joka voi korjautua uudelleen käynnistyksellä, Nets päätteillä tekemällä päivänpäätös tai kunnes häiriötilanne on ohi. Jos ongelma on Nets:llä tai esim. valtakunnallinen häiriö, ongelma on todennäköisesti jo selvityksessä ja tiedossa eli riittää kun odotat rauhassa. Tällä välin maksut on hoidettava jotenkin toisella tavalla.

Voit olla yhteydessä tukeemme puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16). Tuen kiinni ollessa, maksupäätteisiin liittyvissä asioissa voit soittaa Nets maksupäätetuki 010-804040 (24/7) tai sähköposti tuki-fi(ät)nets.eu. Katso valmiiksi y-tunnus, päätteen malli ja ID ennen kuin soitat. Vinkki (näin ohitat robotin)! Tai voit kokeilla seuraavia ohjeita.

Yleiset, kaikkia päätteitä koskevat ohjeet (alempana pääte/malli kohtaisia)

- Tarkista kaikki kytkennät ja johdot.
- Käynnistä kaikki laitteet uudestaan, mukaan lukien tietokone, maksupääte ja nettilaitteet (reitittimet ja modeemit).
- Voit kokeilla päätettä myös eri tietokoneella/laitteella sekä eri nettiyhteydessä.
- Jos maksupääte sammuu kesken käytön, kyse on virtaongelmasta, tarkista/vaihda virtalähde ja johdot.


Nets Lane/Move/Desk maksupäätteet

Jos kyseessä on uusi maksupääte, jota ei ole vielä asennettu, soita tukeemme tai tee asennus ohjeen mukaan Move ja Lane/Desk.

Jos pääte on asennettu ja toiminut aikaisemmin, tee vikadiagnoosi ao. ohjeen mukaan.

Katso Nets häiriötiedotteet, onko yleinen ongelma.

Jos soitat Nets maksupäätetukeen 010-804040 Vinkki (näin ohitat robotin)!

Pikaohje diagnoosiin:

  1. Käynnistä maksupääte uudestaan (pidä pohjassa keltainen ja piste näppäimiä). Käynnistyksen jälkeen tarkista yhteyden ja ECR -tekstin väri maksupäätteen näytöltä ja:
    1. Jos yhteys ja ECR on vihreä uudelleen käynnistyksen jälkeen: Yritä tehdä päivänpäätös (menu -> 6 - > 1 (Päivänpäätös)) ja:
      1. Jos päivänpäätös onnistuu, mutta kassa ei silti saa yhteyttä. Päätteen ID/asetukset on väärin TAI Nets:llä on häiriö.
        Jos pääte toimi aikaisemmin eikä mitään ole muutettu, Nets:llä häiriö. Ota yhteys Nets puh. 010-804040.
      2. Jos päivänpäätös ei onnistu, päätteessä tai Nets:llä on häiriö. Ota yhteys Nets puh. 010-804040.
    2. Jos yhteys tai ECR ei ole vihreä uudelleen käynnistyksen jälkeen, ongelma on maksupäätteessä, yhteydessä tai Nets:llä. Ota yhteys Nets puh. 010-804040.
  2. Jos ongelma ei poistu, voit vielä yrittää ratkaista ongelmaa ao. ohjeiden mukaan tai ota yhteys e-kassan tai Nets:n asiakaspalveluun.

Pidempi ohje:

Maksupäätteen näyttö normaalitilassa kun yhteys toimii, eli yhteys ja ECR on vihreä, jos jompi kumpi ei ole vihreä se vihjaa missä vika on:

Tarkista kytkennät ja johdot, käynnistä kaikki laitteet uudestaan ja varmista että nettiyhteydet toimii. Näet verkon tilan maksupäätteen näytöltä vasemmasta yläreunasta ja ECR -teksti tulee olla vihreä.

Huom! Jos maksupäätteen ruudulla ECR -teksti EI ole vihreä, vaan punainen tai valkoinen:
- Tässä tilanteessa ongelma on 100% varmasti päätteessä, verkkoyhteydessä tai Nets:llä, joten voit olla tarvittaessa yhteydessä suoraan Nets 24/7 010-804040. Ongelmaa ei kannata yrittää ratkaista kassan puolelta eikä mitään kassan asetuksia kannata muuttaa, koska ongelma on päätteessä, yhteydessä tai Nets:llä!
- Jos pääte EI ilmoita verkkoyhteysongelmasta ja yhteyssymbolit näyttää ok/vihreä, mutta ECR ei ole vihreä, ongelma on maksupäätteessä/asetuksissa, maksupäätteen ja Nets:n välisessä yhteydessä tai Nets:n -palvelimella.
- Jos pääte ilmoittaa etsivänsä/odottavansa verkkoyhteyttä tai yhteyssymbolit ei ole vihreä, ongelma on todennäköisesti omassa verkkoyhteydessäsi tai Move päätteessä mobiiliverkossa. Jos pääte on Move ja se on 4G -verkossa, voit kokeilla WiFi -verkkoa tai toisin päin, katso ohje. Lane/Desk päätteitä voit kokeilla eri nettiyhteydessä.
Kokeile myös käynnistää pääte uudelleen ja tarkista tilanne ja ECR -tekstin väri uudestaan. Tarkista myös maksupäätteen ruudulla näkyvät yhteyden symbolit (pitää olla vihreä).

- Jos ECR -teksti ja yhteyssymbolit on vihreä myös uudelleen käynnistyksen jälkeen, mutta kassa ei silti saa yhteyttä maksupäätteeseen ja kassa toimii. Päätteen ID/tunnukset/asetukset on ehkä väärin e-kassassa/päätteessä tai Nets:n Cloud -yhteydessä on tilapäinen häiriö.

Voit tarkistaa asetukset Move ja Lane/Desk. Mutta jos pääte toimi aikaisemmin eikä mitään ole muutettu, asetukset on todennäköisesti oikein.

Jos ongelma/häiriö on Nets:n -palvelimella, e-kassalla tai Note Shot Oy:llä ei ole mahdollista vaikuttaa tilanteeseen. Voit olla yhteydessä suoraan Nets:n.

Kassan antamat virheilmoitukset

Maksupäätteeseen yhdistäminen epäonnistui. Tarkista päätteen ID maksupääteasetuksista ja ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme.
Maksupäätteeseen yhdistäminen epäonnistui. Tarkista päätteen ID maksupääteasetuksista ja ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme.
Tarkoittaa että Päätteen ID on väärin Asetukset -> Maksupäätteet TAI päätettä ei ole liitetty käytettäviin Cloud -tunnuksiin TAI Nets:llä on häiriö.
Jos pääte toimi aikaisemmin eikä mitään ole muutettu, Nets:llä häiriö, tässä tapauksessa voit ottaa yhteys Nets puh. 010-804040.

Maksupäätteeseen yhdistäminen epäonnistui. Tarkista päätteen käyttäjänimi ja salasana maksupääteasetuksista ja ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme.
Maksupäätteeseen yhdistäminen epäonnistui. Tarkista päätteen käyttäjänimi ja salasana maksupääteasetuksista ja ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme.
Tarkoittaa että tunnukset on väärin Asetukset -> Maksupäätteet TAI Nets:n Cloud yhteyksissä on häiriö.
Jos pääte toimi aikaisemmin eikä mitään ole muutettu, Nets:llä häiriö, tässä tapauksessa voit ottaa yhteys Nets puh. 010-804040.

Jos maksupääte on toiminut aikaisemmin, eikä mitään asetuksia tai yhteyksiä ole muutettu, kyse on todennäköisesti tilapäisestä häiriöstä joka voi korjautua uudelleen käynnistyksellä tai kunnes häiriö on ohi.

Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)
Note Shot Oy asiakaspalvelun ollessa suljettu tai tarvittaessa:
Nets Maksupäätetuki (24/7) 010-804040 tai sähköposti tuki-fi(ät)nets.eu. Vinkki! Katso valmiiksi y-tunnus ja päätteen malli ja ID ennen kuin soitat ja kerro käytössä olevan e-kassa ja pääte cloud -integraatiolla. Vinkki (näin ohitat robotin)!
Sähköposti tuki-fi(ät)nets.eu: Ilmoita yrityksen nimi, y-tunnus, päätteen merkki ja malli, ID, ongelman kuvaus, ECR -tekstin väri ja mahdollinen virheilmoitus.
Katso myös: Onlinetuki, chat ja usein kysytyt kysymykset (Nets)
Palvelun tila ja häiriötiedote

Jos Nets Desk/Move hylkää sirukorttitapahtumat tulee ilmoitus HYLÄTTY, mutta lähimaksu toimii, soita Nets:lle 010-804040 tai voit resetoida päätteen seuraavasti

Move -pääte
- Sammuta virta
- Taka kansi auki ja akku irti, myös liittimestä eli akku kokonaan irti, että laite on kokonaan virraton
- Kun sammunut, paina 2 kertaa punaista
- Kytke akku takaisin
- Virta päälle (Vihreä näppäin tai pääte telakkaan)
- Kun pääte on käynnistynyt ja perustilassa (logo näkyy), lue kauppiaskortti ja paina 1 ja 1 (eli Kortit -> Hae kortit)
- Punaisella takaisin päävalikkoon

Desk -pääte
- Sammuta virta
- Irrota virtajohto
- Kun sammunut, paina 2 kertaa punaista
- Kytke virtajohto ja päälle
- Kun pääte on käynnistynyt ja perustilassa (logo näkyy), lue kauppiaskortti ja paina 1 ja 1 (eli Kortit -> Hae kortit)
- Punaisella takaisin päävalikkoon

Jos Nets maksupäätteellä tulee ilmoitus Tulostimen puskuri täynnä.

Ilmoitus Tulostimen puskuri täynnä. tarkoittaa yleensä että tapahtumia ei ole lähetetty edellisenä päivänä. Tee päivänpäätös ja lähetä tapahtumat aina päivän päätteeksi ohjeen mukaan.


Poplapay/Npay Castles päätteet

Castles päätteissä yleisin ongelma on yhteyksissä. Kokeile käynnistää kaikki laitteet eli tietokone, maksupääte ja nettilaitteet (reititin, modeemi) uudestaan ja kokeile auttaako. Jos auttaa mutta ongelma toistuu usein, ota yhteys asiakaspalveluumme.

Jos pääte on fyysisesti rikki, esim. ei käynnisty lainkaan, ei lue korttia tai ota näppäimiä, pääte on rikki ja vaihdettava uuteen, ota yhteys asiakaspalveluumme.

- Castles Vega M2 4G pääte voidaan yhdistää WIFI -verkkoon. Hätätapauksessa voit jakaa WiFi -yhteyden vaikka puhelimestasi. Katso ohje:

Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)
Note Shot Oy asiakaspalvelun ollessa suljettu tai tarvittaessa:
Nets Maksupäätetuki (24/7) 010-804040. Katso valmiiksi y-tunnus ja päätteen malli ja ID ennen kuin soitat. Sähköposti tuki-fi(ät)nets.eu

Katso myös maksupäätteiden häiriötiedotteet Poplapay:n sivulta. Voit tilata sivulta häiriötiedotteet myös sähköpostiisi.

Katso myös: Onlinetuki, chat ja usein kysytyt kysymykset (Nets)

Useimmat 3G/4G yhteyttä käyttävät päätteet käyttää Telia, DNA tai Elisa verkkoa, katso mobiiliverkkojen häiriötiedotteet:
Telia (Matkapuhelin ja 3G tiedotteet ja Häiriökartta)
DNA


Bambora/Worldline Lane/Move päätteet

- Tarkista kytkennät ja johdot, käynnistä kaikki laitteet uudestaan ja varmista että nettiyhteydet toimii.
- Varmista että NobaServer on käynnissä.
- Varmista että tietokoneen, maksupäätteen ja e-kassan -asetuksissa on oikeat IP -osoitteet:
Bambora/Worldline Lane
Bambora/Worldline Move
Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)

Hakusanat: Maksupääte ei toimi. Etsii verkkoyhteyttä. Ongelma korttimaksussa Maksupääte ongelma

Palaa ohjeisiin