Voit valita haluamasi kielen alasvetovalikosta. You can select your preferred language from the drop-down menu. Du kan välja önskat språk från rullgardinsmenyn.

Huom! Suosittelemme, että käyttöönotto tehdään yhdessä etätuen kanssa, niin voimme varmistaa, että kaikki menee oikein ja opastaa teidät alkuun. Soita 010-085 999. Edistyneet/kokeneet käyttäjät ja tukihenkilöt ym. voi ottaa palvelun käyttöön itse tämän ohjeen mukaan.

E-kassan kassatapahtumat on mahdollista lähettää Netvisor -rajapinnan avulla Netvisor -kirjanpitoon. Netvisor -ohjelmistorajapinta tulee ottaa ensin käyttöön Netvisorissa, jonka jälkeen voit syöttää tarvittavat käyttäjätunnisteen ja avaimen e-kassaan. Netvisor -integraation voit ottaa käyttöön e-kassassa Asetukset -> Netvisor -kohdasta.

Kassatapahtumat voi lähettää Netvisoriin automaattisesti kassatapahtuman jälkeen tai lähettää manuaalisesti esim. päivän päätteeksi.

Tarkista että asetukset on oikein kassatapahtumien lähetystä varten, ohje

Tapahtumien lähetys automaattisesti

Jos olet asettanut automaattisen lähetyksen päälle, tapahtumat lähetetään aina automaattisesti kassatapahtuman jälkeen. Onnistunut lähetys näkyy kassatapahtuman jälkeen seuraavasti:
Kassajärjestelmä, Kassatapahtumien lähetys Netvisoriin

Tapahtumien lähetys manuaalisesti

Tapahtumien lähetys Netvisoriin tapahtuu e-kassan Raportit -> Netvisor-taloushallinto -> Kassatapahtumien lähetys Netvisor -järjestelmään -sivulla.

Valitse aluksi päivämäärä, jonka tapahtumia haluat lähettää ja napsauta Hae tapahtumat -näppäintä.

Kassajärjestelmä, Kassatapahtumien lähetys Netvisoriin

Sivulla näytetään lista kyseisen päivän lähettämättömistä ja lähetetyistä kassatapahtumista.

Kassajärjestelmä, Kassatapahtumien lähetys Netvisoriin

Voit lähettää kaikki tapahtumat napsauttamalla Lähetä tapahtumat -näppäintä 

Kassajärjestelmä, Kassatapahtumien lähetys Netvisoriin

Tai voit lähettää valitsemasi tapahtuman klikkaamalla lähetys -näppäintä tapahtumarivin oikeasta reunasta.

Kassajärjestelmä, Kassatapahtumien lähetys Netvisoriin

Mahdolliset virhetilanteet

Integraatioavaimet eivät kelpaa. Tarkista käyttäjä- ja kumppanikohtaiset avaimet.

Tarkista, että oikea käyttäjätunniste ja avain on syötetty e-kassan Netvisor -asetuksiin.

Palveluvirhe. Yritys on estänyt pääsyn rajapintaresurssiin: xxxxxx.nv

Virhe johtuu puuttuvista integraation käyttöoikeuksista. Puuttuvan resurssin oikeus ilmoitetaan virheviestin lopussa. Tarkista käyttöoikeudet Netvisorista.

Tiedon muoto virheellinen:. Product not found: xxxxxxxxxxxxx

Tuotetta ei löydy Netvisor -järjestelmästä. Kaikki tuotteet tulee olla luotuna Netvisor-järjestelmään samalla tuotenumerolla kuin ne löytyvät e-kassasta.

Tiedon muoto virheellinen:. Customer not found: xxxxxxxxxxx

Asiakasta ei löytynyt Netvisor -järjestelmästä. Asiakas tulee olla lisättynä Netvisoriin samalla asiakasnumerolla kuin e-kassassa.

Tiedon muoto virheellinen:. Tuntematon maksutapa, syötetty maksutapa ('maksutavan-nimi') ei vastaa olemassa olevia maksutapoja

Tapahtumalla käytettyä maksutapaa ei löytynyt Netvisor-järjestelmästä.

Palaa ohjeisiin