Voit valita haluamasi kielen alasvetovalikosta. You can select your preferred language from the drop-down menu. Du kan välja önskat språk från rullgardinsmenyn.

Huom! Suosittelemme, että maksupäätteen asennus tehdään yhdessä etätuen kanssa, niin voimme varmistaa, että kaikki menee oikein ja opastaa teidät alkuun. Voit pyytää asennuksen puh. 010-085 999. Edistyneet/kokeneet käyttäjät ja IT-tukihenkilöt ym. voivat tehdä asennuksen itse tämän ohjeen mukaan.

Pikalinkit: • AsetuksetKauppiaskuitti/kuittikopioeKassan asetuksetTapahtumien lähetys/raportti/Päivän päätös

Nets Move 3500 maksupääte

Nets Move 3500 maksupääte

Pakkauksen sisältö

  • Maksupääte
  • Telakka / tukiasema
  • Virtalähde
  • Kauppiaskortti asetuksia ym. varten (säilytä)

Kytkentä / johdot

Kytke virtakaapeli telakan pohjaan ja aseta pääte telakkaan latautumaan.

Käynnistä maksupääte. Kun maksupääte on käynnistynyt, ruudulla näkyy Nets -logo.

nets move telakka tukiasema johdot virtajohto kytkentä. Voit isontaa kuvaa klikkaamalla.

1. Valitse käyttämäsi yhteys 4G vai WIFI

Päätteen näppäimet (voit isontaa kuvan klikkaamalla):

Päätteessä on sisäinen 4G -yhteys ja WIFI -tuki. Jos sinulla on oma WIFI -yhteys, pääte on suositeltavaa yhdistää WIFI:n. Jos WIFI -yhteyttä ei ole saatavilla, voit käyttää 4G. 4G pitäisi toimia suoraan Note Shot Oy:n kautta tilatuissa.

 
4G:
Pääte toimitetaan ja käyttää automaattisesti 4G, jos Wifi:ä ei ole asetettu.
Jos olet käyttänyt päätettä Wifi:ssä ja haluat muuttaa 4G:ksi, ota Wifi pois päältä.
Huom! 4G:n käyttö vaatii ohjelmistoversion >=10.10, tarkista alanuoli+vihreä, lataa tarvittaessa Kauppiaskortti -> 8 (Ohjelma) -> 1 (Hae ohjelma).

Tässä Move on kytketty 4G, täysi signaali, DNA -verkko, ECR vihreä:
Nets Move 4G

Wifi:
Jos käytät päätettä WIFI -yhteydellä, yhdistä pääte Wifi -verkkoon:
F1 -näppäin (näytön alla vasemmalla) -> Lue kauppiaskortti -> Control panel -> Terminal settings -> Comm. means -> WIFI: switch on -> Scan networks -> Syötä verkon salasana.
Jos verkko on piilotettu, syötä verkon nimi (1-Other -> 1-Hidden).

Tässä Move on kytketty Wifi, signaali keskitasoa ja ECR vihreä:
Nets Move 4G

Poistu valikosta punaisella napilla, jos asetuksia muutettiin, pääte käynnistyy uudestaan. (lisätiedot/ohjeet ks. Nets:n ohje).

Varmista että päätteen verkkoyhteys toimii ennen kuin jatkat.

2. Päätteen asetukset

Lue Kauppiaskortti kun pääte on perustilassa eli logo näkyy, niin pääset Kauppiasmenu:n, tarkista seuraavat asetukset:

  • Maksupäätteen valikkorakenne
  • (Lue Kauppiaskortti kun pääte on perustilassa eli logo näkyy, niin pääset Kauppiasmenu:n.)
  • Kauppiasmenu -> Parametrit -> Muuta -> Yhteydet:
    • Komm.typ: Wifi/GPRS* (*4G = GPRS, vaatii >= 10.10 version. Yhteys pitää olla sama kuin kohdassa 1. valittu)
    • DHCP käytössä: DHCP (yleensä DHCP, jos rajoitettu verkko, ota yhteys verkon ylläpitäjään.)
    • HOST IP-OSOITE: 91.102.24.142 (yleensä valmiina)
    • HOST PORTTI: 9681 (yleensä valmiina, myös 9670 toimii)
    • (voit palata Muuta -valikkoon punaisella napilla)
  • Kauppiasmenu -> Parametrit -> Muuta -> Kassa:
    • Kassa: Kyllä
    • Kassa komm.typ: IP Wifi tai GPRS* (*4G = GPRS, vaatii >= 10.10 version. Yhteys pitää olla sama kuin kohdassa 1. valittu)
    • ECR/TLS: Kyllä
    • ECR IP-OSOITE: 212.226.157.243 (yleensä valmiina)
    • ECR IP PORTTI: 6001 (yleensä valmiina)
    • Kortti-info: Ei koskaan
    • Ylä-/Alateksti: Ei
    • (voit palata Muuta -valikkoon punaisella napilla)
  • Kauppiaskuitti / kuittikopio:
  • Kauppiasmenu -> Parametrit -> Muuta -> Pääasetukset:
    • Kopioi aina: Ei (jos jostain syystä haluat kauppiaan kuitin, aseta Kyllä, yleensä ei käytössä, kuitit tallentuvat kassaan sähköisenä.

Voit poistua valikosta punaisella napilla, jos muutit asetuksia, pääte käynnistyy uudestaan. Tarkista käynnistyksen jälkeen, että pääte saa yhteyden ja ECR näkyy vihreänä.

Huom! Varmista että maksupäätteen ruudulla näkyy vihreä: ECR, ennen kuin jatkat.

Jos ECR näkyy punaisena, asetuksissa tai yhteydessä on jokin vika. Palaa kohtaan 1/2, tarkista yhteys ja asetukset.

3. Asetukset e-kassaan

Huom! Varmista että maksupäätteen ruudulla näkyy vihreä: ECR.
Kirjaudu e-kassaan ja laita asetukset ao. ohjeen mukaan.
Avaa Maksupäätteet -sivu klikkaamalla ohjelman ylävalikosta Asetukset -> Maksupäätteet.

maksupäätteet

Maksupäätteet -sivulla näet listan käytössä olevista integroiduista maksupäätteistä. Voit lisätä uuden maksupäätteen klikkaamalla Lisää uusi maksupääte -näppäintä.

Yhteystyyppi Nets

Syötä nimi esim. NetsMove1, Yhteystyyppi Nets, Päätteen ID (löydät tarvittaessa alanuoli -näppäin+vihreä -> Terminal ID). Käyttäjänimi ja Salasana jätetään oletus/tyhjä, jos pääte tilattiin Note Shot Oy:n kautta. Jos pääte tuli muualta, pyydä tunnukset päätteen toimittajalta.

Nets Move asetukset e-kassassa

Tee yhteystesti painamalla "YHTEYSTESTI" -painiketta, Tila -sarakkeeseen tulee teksti "Yhteystesti onnistui. Maksupääte on online tilassa. Yhdistetty: (päivä ja aika)", jos asetukset on oikein. Jos yhteystesti antaa virheen, tarkista virheilmoitus, päätteen yhteys, asetukset, ID ja että pääte on kytketty ko. Cloud tunnuksiin.

Voit asettaa raksin Tulostus -kohtaan, jos haluat tulostaa kassakuitin maksupäätteellä. Jos sinulla on erillinen tulostin, jätä Tulostus -raksi pois päältä.

Tapahtumien lähetys, päivänpäätös, maksupääteraportti

Myyntipäivän jälkeen voit lähettää korttimaksupäätteen tapahtumat, päättää päivän ja tarkistaa maksupääteraportin. Kassa - > Asetukset -> Nets maksupäätteen toiminnot:
Nets maksupääte tapahtumien lähetys, päivänpäätös, maksupääteraportti
Monipankki / monen käyttäjän / moniyritys maksupäätteellä päivän päätös ja raportti pitää tehdä maksupäätteen valikosta.

Nets maksupäätteen lisäohjeet ja vinkit

Vaikka Nets maksupääte on integroitu, voit tilapäisesti / poikkeuksellisesti tehdä erillisen korttimaksun pelkällä päätteellä Menu -> 1. Esimerkiksi sähkökatkon yllättäessä.

Päätteen ID ja ohjelman versio: löydät tarvittaessa alanuoli+vihreä (Terminal Info) tai Kauppiasmenu -> Parametrit -> Muuta -> Pääasetukset -> Terminal ID

Maksupäätteen tilitysraportit kirjanpitoa varten: https://merchantreporting.nets.eu/portal/auth/nets/formlogin

Ohjeet

Maksupäätteen valikko
Nets Viking Pika-ohje
Nets Viking käyttö-ohje
MyNets raportointipalvelu. (Tilaa tunnukset tästä jos ei ole)
Huom! Jos pääte hylkää kaikki sirukorttitapahtumat, mutta lähimaksu toimii, ota yhteys Nets tai katso ohje.

Yhteystiedot, asiakaspalvelu ja tuki

Maksupäätteen asennus ja tuki (Note Shot Oy) puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)
Note Shot Oy asiakaspalvelun ollessa suljettu tai tarvittaessa: Nets Maksupäätetuki (24/7) 010 80 40 40 tai sähköposti tuki-fi(ät)nets.eu
Nets tilityspalvelut sähköposti settlement-FI(ät)nets.eu
Online tuki ja usein kysytyt kysymykset (Nets)
Palvelun tila ja häiriötiedote

Katso seuraavaksi ohje "Korttimaksun vastaanottaminen