Voit valita haluamasi kielen alasvetovalikosta. You can select your preferred language from the drop-down menu. Du kan välja önskat språk från rullgardinsmenyn.

Jos maksupääte on yllättäen lakannut toimimasta. Yleisin ongelman syy on verkkoyhteydessä tai lähiverkossa (lähiverkkoa käyttävät laitteet).

Voit olla yhteydessä tukeemme puh. 010-085 999 (ma-pe 8-17). Tuen kiinni ollessa voit soittaa päivystysnumeroon 0600-13383, Nets maksupäätteissä 0600 414243 tai voit kokeilla seuraavia ohjeita.

Yleiset, kaikkia päätteitä koskevat ohjeet (alempana pääte/malli kohtaisia)

- Tarkista kaikki kytkennät ja johdot
- Käynnistä kaikki laitteet uudestaan, mukaan lukien tietokone, maksupääte ja nettilaitteet (reitittimet ja modeemit)
- Voit kokeilla päätettä myös eri tietokoneella/laitteella sekä eri nettiyhteydessä
- Jos maksupääte sammuu kesken käytön, kyse on virtaongelmasta, tarkista/vaihda virtalähde ja johdot

Poplapay/Npay Yomani, Yoximo ja Castles päätteet

- Castles Vega M2 4G pääte voidaan yhdistää WIFI -verkkoon. Hätätapauksessa voit jakaa WiFi -yhteyden vaikka puhelimestasi. Katso ohje:

- Jos pääte on 3G -yhteyttä käyttävä langaton Yoximo, voit yhdistää sen myös omaan Wifi -verkkoon (ohje). Hätätapauksessa voit jakaa Wifi -yhteyden vaikka omasta puhelimesta.
- Jos pääte on Yomani 3G ja yhdistetty 3G -verkkoon, voit yhdistää päätteen omaan verkkoyhteyteesi ethernet -kaapelilla
- Jos edellä olevat ei auta tai ongelma toistuu, ota yhteys tukeemme

Katso myös maksupäätteiden häiriötiedotteet Poplapay:n sivulta. Voit tilata sivulta häiriötiedotteet myös sähköpostiisi.

Useimmat 3G/4G yhteyttä käyttävät päätteet käyttää Telia, DNA tai Elisa verkkoa, katso mobiiliverkkojen häiriötiedotteet:
Telia (Matkapuhelin ja 3G tiedotteet ja Häiriökartta)
DNA

Nets Lane/Move/Desk maksupäätteet

Jos pääte on Move ja se on 4G -verkossa, voit kokeilla WiFi -verkkoa, katso ohje
Tarkista kytkennät ja johdot, käynnistä kaikki laitteet uudestaan ja varmista että nettiyhteydet toimii. Näet verkon tilan maksupäätteen näytöltä vasemmasta yläreunasta ja ECR -teksti tulee olla vihreä.
Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)
Note Shot Oy asiakaspalvelun ollessa suljettu tai tarvittaessa:
Nets Maksupäätetuki (24/7) 010 80 40 40 tai +358 0600 414243 tai sähköposti tuki-fi(ät)nets.eu
Onlinetuki, chat ja usein kysytyt kysymykset (Nets)
Palvelun tila ja häiriötiedote

Jos Nets Desk/Move hylkää sirukorttitapahtumat tulee ilmoitus HYLÄTTY, mutta lähimaksu toimii, soita Nets:lle 0600 414243 tai voit resetoida päätteen seuraavasti

Move -pääte
- Sammuta virta
- Taka kansi auki ja akku irti, myös liittimestä eli akku kokonaan irti, että laite on kokonaan virraton
- Kun sammunut, paina 2 kertaa punaista
- Kytke akku takaisin
- Virta päälle (Vihreä näppäin tai pääte telakkaan)
- Kun pääte on käynnistynyt ja perustilassa (logo näkyy), lue kauppiaskortti ja paina 1 ja 1 (eli Kortit -> Hae kortit)
- Punaisella takaisin päävalikkoon

Desk -pääte
- Sammuta virta
- Irrota virtajohto
- Kun sammunut, paina 2 kertaa punaista
- Kytke virtajohto ja päälle
- Kun pääte on käynnistynyt ja perustilassa (logo näkyy), lue kauppiaskortti ja paina 1 ja 1 (eli Kortit -> Hae kortit)
- Punaisella takaisin päävalikkoon

Jos Nets maksupäätteellä tulee ilmoitus Tulostimen puskuri täynnä.

Ilmoitus Tulostimen puskuri täynnä. tarkoittaa yleensä että tapahtumia ei ole lähetetty edellisenä päivänä. Tee päivänpäätös ja lähetä tapahtumat aina päivän päätteeksi ohjeen mukaan.

Bambora/Worldline Lane/Move päätteet

- Tarkista kytkennät ja johdot, käynnistä kaikki laitteet uudestaan ja varmista että nettiyhteydet toimii.
- Varmista että NobaServer on käynnissä.
- Varmista että tietokoneen, maksupäätteen ja ekassan -asetuksissa on oikeat IP -osoitteet:
Bambora/Worldline Lane
Bambora/Worldline Move
Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)

Hakusanat: Maksupääte ei toimi. Etsii verkkoyhteyttä. Ongelma korttimaksussa Maksupääte ongelma